Website...

Weet je dat je deze pagina niet leest? Je scant hem. Je ogen glijden over het scherm. Sommige stukken worden opgenomen. Een groot deel helemaal niet.

Daarom is het belangrijk om te weten wat er wel en wat er niet in de hersenen achterblijft. Het heeft helemaal geen zin om veel tekst te wijden aan een onderwerp. Het is wel van belang de uitzonderingen te kennen.

Je moet weten wat je waar op de pagina plaatst. Dat heeft immers invloed op de SEO, of hoe goed of moeilijk je wordt gevonden door, met GOOGLE aan het hoofd, de zoekmachines. Uiteindelijk is er maar 1 zoekmachine die er toe doet. De rest is mooi meegenomen.

Dus een mooie site maken met WIX of aanverwanten? Moet lukken… als je een voorkeur hebt voor eenheidsworst. Maar je wilt geen eenheidsworst… Je wilt dat je site de identiteit van je bedrijf weerspiegelt. Je wilt dat je potentiële klant informatie krijgt, maar dan ook niet te veel.

Een kok schikt zijn schotel zodat je extra honger krijgt door naar het bord te kijken. Zo moet een website zijn opgebouwd. De bezoeker moet zin krijgen om meer te weten. En uiteindelijk kopen. Daar draait het allemaal om.

Heb je een site die regelmatig moet worden aangepast… Een goede raad: foefel er niet zelf aan. Gefoefel valt op. Potentiële klanten willen geen kunst en vliegwerk. Ze willen kwaliteit.

Trouwens, de doe-het-zelf systemen maken reclame met: “Snel een mooie gratis website”. Je beseft toch dat de zon gratis opkomt en ondergaat. Als je een gratis website wilt, dan moet je er de beperkingen en publiciteit bijnemen.

Een goede website is een investering. Hoe klein of groot die is? Dat hangt voornamelijk van je wensen af

Een paar voorbeelden: